Deklaracja dostępności
Komenda Miejska Policji w Sopocie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sopot.policja.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez czytniki ekranowe.
- Brak alternatywnych opisów dla części grafik w artykułach archiwalnych.
- Nie wszystkie linki posiadają atrybut tytuł.
- Nie wszystkie pliki są dostępne cyfrowo, gdyż pochodzą z różnych źródeł, bądź zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji lub przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Brak etykiet pól formularza.
- Redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo.
Nadmierne koszty
Niektóre funkcje interaktywne (np. mapy osadzone zewnętrznie) nie są dostępne cyfrowo. Zapewnienie ich dostępności wiązałoby się z nadmiernymi kosztami.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną dostępności cyfrowej v. 2.2.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora ds. dostępności KMP Sopot (Agnieszka Mikszaniec-Tobolska) — mejlowo agnieszka.mikszaniec-tobolska@policja.gov.pl lub telefonicznie +48 477426391.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Komendant Miejski Policji w Sopocie
- Adres: ul. Armii Krajowej 112a, 81-825 Sopot
- Email: komenda.sopot@policja.gov.pl
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba Komendy Policji w Sopocie, ul. Armii Krajowej 112A, 81-824 Sopot jest dostępna dla osób dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Obiekt zapewnia całodobową obsługę służby dyżurnej na stanowisku kierowania.
Obiekt posiada trzy czynne wejścia, które prowadzą bezpośrednio na kondygnację parteru. Przy głównym wejściu znajduje się obniżenie chodnika umożliwiające wejście do budynku osobom ze szczególnymi potrzebami. Główne wejście prowadzi do pomieszczenia recepcji dozorowanego przez służbę dyżurną. Pozostałe dwa wejścia dostępne od skrzydła budynku są dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami i są zabezpieczone kontrolą dostępu. Obiekt posiada też nieczynne wejście od ulicy Grottgera, które jest wejściem awaryjnym i nie jest dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Obiekt wyposażony jest w windę do przewozu osób, a na parterze budynku w pomieszczeniu recepcji znajduje się toaleta przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Na poszczególnych piętrach znajdują się toalety ogólnodostępne, wspólne dla pracowników i interesantów, nieprzystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Przed wejściem głównym na parkingu dla interesantów znajduje się jedno oznakowane miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej.
W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Interesanci po terenie obiektu poruszają się wyłącznie w obecności funkcjonariusza lub pracownika Policji.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Siedzibie Komendy Miejskiej Policji w Sopocie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu po wczesnieszym umówieniu potrzeby skorzystania z usługi. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i głuchoniemych.
W budynku znajduje się mobilna pętla indukcyjna.
Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca. Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.
Koordynator ds. dostępności
Agnieszka Mikszaniec-Tobolska agnieszka.mikszaniec-tobolska@policja.gov.pl lub telefonicznie +48 477426391