Zadania Zespołu Adminstracyjno - Gospodarczego Referatu Wspomagającego
Zadania Zespołu Adminstracyjno - Gospodarczego Referatu Wspomagającego
Do zakresu zadań Zespołu Administracyjno – Gospodarczego Referatu Wspomagającego należy:
- prowadzenie obrotu gotówkowego oraz obsługi kasowej jednostki wraz z niezbędną w tym zakresie ewidencją;
- dokonywanie okresowych rozliczeń w zakresie operacji finansowych z KWP w Gdańsku;
- formalne i merytoryczne sprawdzanie dokumentów dotyczących wydatków ponoszonych przez jednostkę, a także potwierdzanie wykonywanych usług i dostaw bezpośrednio do jednostki;
- zapewnienie, poprzez współpracę z poszczególnymi dysponentami wydatków KWP w Gdańsku, niezbędnego zaopatrzenia logistycznego i technicznego na potrzeby jednostki oraz prowadzenie podręcznych magazynów w powyższym zakresie;
- prowadzenie gospodarki mandatowej;
- potwierdzanie wykonania usług i dostaw na rzecz jednostki zgodnie z warunkami zawartych umów, poprzedzone analizą w proporcji zużycia do wcześniejszych okresów rozliczeniowych;
- prowadzenie ewidencji ilościowej majątku rzeczowego oraz sprawowanie nadzoru nad powierzonym mieniem;
- sporządzanie kart pracy oraz innych dokumentów stanowiących podstawę naliczania należności policjantom i pracownikom jednostki oraz prowadzenie niezbędnej ewidencji w powyższym zakresie, a w szczególności:
- równoważników pieniężnych wypłacanych policjantom za remont lokalu,
- równoważników pieniężnych wypłacanych policjantom za brak lokalu mieszkalnego,
- pomocy mieszkaniowej,
- równoważników pieniężnych w zamian za wyżywienie,
- posiłków profilaktycznych,
- ryczałtów za pranie wypłaconych pracownikom cywilnym i funkcjonariuszom,
- ryczałtów pieniężnych za wyżywienie psów służbowych;
- prowadzenie bieżącej eksploatacji i konserwacji powierzonego mienia
z uwzględnieniem użytkowanych nieruchomości; - prowadzenie gospodarki mieszkaniowej, w tym przygotowanie projektów decyzji Komendanta oraz współrealizowanie z KWP w Gdańsku zadań w zakresie spraw socjalnych;
- prowadzenie postępowań administracyjnych, powypadkowych i szkodowych w zakresie określonym obowiązującymi przepisami;
- analiza stopnia wykorzystania limitu finansowego jednostki, opracowywanie wniosków o dokonywanie zmian limitu finansowego Komendy w ciągu roku;
- sprawdzanie pod względem formalno - rachunkowym dokumentów stanowiących podstawę realizacji wydatków objętych limitem finansowym;
- opracowywanie i przedstawianie do akceptacji Komendantowi Miejskiemu Policji projektów umów cywilnoprawnych, w zakresie określonym przez Komendanta Wojewódzkiego Policji w Gdańsku;
- prowadzenie ewidencji pomocniczej środków transportu i nadzorowanie sposobu korzystania z pojazdów służbowych oraz informowanie Komendanta Miejskiego Policji o nieprawidłowościach;
- realizacja drobnych zakupów części zamiennych i eksploatacyjnych, niezbędnych do usunięcia awarii samochodów służbowych w ramach akredytywy oraz usuwanie drobnych usterek;
- realizacja drobnych zakupów sprzętu i wyposażenia, w uzgodnieniu z KWP w Gdańsku, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Komendy w ramach akredytywy oraz usuwanie drobnych usterek;
- bieżące zaopatrywanie komórek organizacyjnych jednostki w niezbędne środki biurowe, czystości i inne stosownie do uzasadnionych potrzeb.