Wiadomości

UWAGA! OSZUŚCI NADAL DZWONIĄ DO SENIORÓW NA TELEFONY STACJONARNE. OSTRZEŻMY SENIORÓW!

Data publikacji 30.11.2018

Oszuści podający się za pracowników banku, poczty i policjantów wciąż próbują oszukać seniorów. Dziś do pana Jarosława zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku i wypytywał go o konto bankowe oraz dane osobowe. Po chwili zadzwonił kolejny telefon – mężczyzna podający się za policjanta, powiedział, że chwilę wcześniej dzwonił oszust, a oni prowadzą w tej sprawie działania i wypytywał o informacje. Czujny senior zorientował się, że ma do czynienia z dwoma oszustami i o wszystkim zawiadomił prawdziwą policję. Inna mieszkanka Sopotu otrzymała telefon od fałszywego pracownika banku, który nalegał, by dostarczyć jej osobiście list. Apelujemy o ostrożność w kontaktach z obcymi i nie wpuszczajmy do mieszkań osób, których nie znamy.

Oszuści podający się za pracowników banku, poczty i policjantów wciąż próbują oszukać seniorów. Dziś do pana Jarosława zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku i wypytywał go o konto bankowe oraz dane osobowe. Po chwili zadzwonił kolejny telefon – mężczyzna podający się za policjanta, powiedział, że chwilę wcześniej dzwonił oszust, a oni prowadzą w tej sprawie działania i wypytywał o informacje. Czujny senior zorientował się, że ma do czynienia z dwoma oszustami i o wszystkim zawiadomił prawdziwą policję. Inna mieszkanka Sopotu otrzymała telefon od fałszywego pracownika banku, który nalegał, by dostarczyć jej osobiście list. Apelujemy o ostrożność w kontaktach z obcymi i nie wpuszczajmy do mieszkań osób, których nie znamy.

Wczoraj co najmniej sześciu seniorów odebrało telefony od oszustów. Dzwoniący mężczyźni podawali się za policjantów i pod pozorem prowadzonego postępowania próbowali nakłonić seniorów do wyjawienia informacji na temat kont bankowych. W jednym przypadku oszuści poinformowali seniorkę, że próbują jej dostarczyć przesyłkę pocztową, której wcześniej nie przyjęła.

Dziś od godzin porannych kolejni seniorzy informują sopocką policję, że dzwonią do nich oszuści. Do pana Jarosława zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku i wypytywał go o konto bankowe oraz dane osobowe. Po chwili senior odebrał kolejny telefon. Dzwonił mężczyzna podający się za policjanta, który poinformował, że chwilę wcześniej dzwonił do niego oszust, a oni prowadzą w tej sprawie działania. On także wypytywał seniora o różne informacje. Czujny senior zorientował się, że ma do czynienia z dwoma oszustami i o wszystkim zawiadomił sopockich policjantów.

Inna mieszkanka Sopotu otrzymała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Dzwoniący nalegał, że chce dostarczyć jej osobiście list, który ma dla niej. Czujna seniorka odmówiła, a mężczyzna rozłączył się. Kolejni seniorzy otrzymali telefony od osób podających się za policjantów, którzy w trakcie rozmowy opowiadali o prowadzonych przez siebie akcjach i zaczęli wypytywać seniorów o różne informacje. Ponadto pan Marian otrzymał telefon od mężczyzny, który twierdził, że wysłał do niego awizo w sprawie prowadzonego śledztwa policyjnego i nalegał na spotkanie. Senior nie zgodził się na takie spotkanie.

Apelujemy o ostrożność w kontaktach z obcymi. Gdy dzwonią do nas osoby podające się za policjantów, pracowników banku lub poczty i proszą  nas o przekazanie informacji na temat danych osobowych i kont bankowych oraz proszą o zaangażowanie w działania, nie przekazujmy im żadnych informacji oraz nie wpuszczajmy do mieszkań osób, których nie znamy.

Przypominamy, że Policja nigdy nie informuje o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie i nigdy nie prosi o przekazanie jakiejkolwiek gotówki! Jeżeli taki telefon otrzymamy, bądźmy pewni, że mamy do czynienia z oszustem!

Apelujemy także do osób młodych. Rozmawiajcie z rodzicami i dziadkami o tym, że są osoby, które mogą chcieć wykorzystać ich życzliwość. Powiedzcie im, jak zachować się w sytuacji, kiedy zadzwoni do nich osoba podająca się za wnuczka, policjanta albo pracownika banku lub poczty i zacznie wypytywać o różne informacje. Zwróćmy uwagę na zagrożenie osobom starszym, o których wiemy, że mieszkają samotnie. Zwykła ostrożność może uchronić ich przed utratą zbieranych latami oszczędności.

Powrót na górę strony