DZIELNICOWI ABY BYĆ BLIŻEJ MIESZKAŃCÓW DYŻURUJĄ W MOBILNYM KOMISARIACIE
Od czerwca dzielnicowi z Sopotu podczas pracy w swoim rejonie wykorzystują mobilny komisariat po to aby być jak najbliżej miejsca zamieszkania sopocian, którzy z różnych przyczyn nie mogą przyjść osobiście do jednostki Policji. W trakcie pełnionej służby policjanci spotykają się z mieszkańcami dzielnic oraz najmłodszymi sopocianami i realizują zadania związane z profilaktyką społeczną oraz rozmawiają z mieszkańcami o nurtujących ich problemach. Wczoraj kolejne takie spotkanie odbyło się przy ul. Kraszewskiego i ul. Tatrzańskiej.
Od czerwca dzielnicowi z Sopotu podczas pracy w swoim rejonie wykorzystują mobilny komisariat po to aby być jak najbliżej miejsca zamieszkania sopocian, którzy z różnych przyczyn nie mogą przyjść osobiście do jednostki Policji. W trakcie pełnionej służby policjanci spotykają się z mieszkańcami dzielnic oraz najmłodszymi sopocianami i realizują zadania związane z profilaktyką społeczną oraz rozmawiają z mieszkańcami o nurtujących ich problemach. Wczoraj kolejne takie spotkanie odbyło się przy ul. Kraszewskiego i ul. Tatrzańskiej.
Od czerwca tego roku dzielnicowi z Sopotu do swojej codziennej służby wykorzystują Mobilne Centrum Monitoringu potocznie nazywane mobilnym komisariatem, w którym pełnią dyżury w różnych częściach miasta.
Wczoraj dzielnicowi od godziny 16.00 do godziny 19.30 byli do dyspozycji mieszkańców przy ul. Kraszewskiego oraz ul. Tatrzańskiej w Sopocie. Podczas tych liku godzin, z policjantami spotkało się 30 mieszkańców miasta, którzy z różnych powodów nie mogą dotrzeć do jednostki Policji i korzystają z tego, że policjanci są dostępni tak blisko ich miejsca zamieszkania.
W trakcie rozmów sopocianie od policjantów uzyskiwali porady prawne dotyczące najczęściej spraw rodzinnych, sąsiedzkich konfliktów, tzw. „ uciążliwych sąsiadów”, zakłóceń spoczynku nocnego, miejsc parkingowych. Mieszkańcy chętnie dzielili się z funkcjonariuszami swoimi spostrzeżeniami i uwagami, zgłaszali problemy z jakimi na co dzień się borykają oraz informowali o zauważonych nieprawidłowościach. W trakcie służby dzielnicowi przekazywali mieszkańcom ulotki dotyczące służby i specyfiki pracy dzielnicowego oraz zachęcali do korzystania z aplikacji „ Moja Komenda” oraz nanoszenia zgłoszeń na Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa.
Policjanci odnosząc się do analiz stanu bezpieczeństwa w poszczególnych dzielnicach przypominali mieszkańcom zachowaniu zasad bezpieczeństwa, dbaniu i właściwym zabezpieczaniu swojego mienia, aby nie stać się ofiarą kradzieży lub kradzieży z włamaniem. Przypominali również o tym jak reagować w sytuacji kiedy np. na osiedlu, klatce schodowej zobaczymy osoby zachowujące się podejrzanie, a np. przebywające w rejonie niestrzeżonych osiedlowych parkingów, chodzących bez celu wokół budynków. Funkcjonariusze w rozmowach z mieszkańcami podkreślali również jak ważna jest sąsiedzka pomoc i czujność.
Dyżurujący na osiedlach policjanci, którzy dysponują nowoczesnym sprzętem budzą również ogromne zainteresowanie wśród najmłodszych sopocian. Wczoraj było podobnie, bo policjantów odwiedziły dzieci z pobliskiego przedszkola oraz osiedla, które z ogromnym zaciekawieniem „ zwiedzały” mobilny komisariat. Wykorzystali to dzielnicowi, którzy poprzez zabawę przypominali najmłodszym o zasadach bezpiecznego wypoczynku podczas trwających wakacji.
Mundurowi do tej pory w mobilnym komisariacie pełnili ponad 20 służb, podczas których prowadzili rozmowy ze społecznościami lokalnymi, udzielali porad prawnych, ostrzegali przed zagrożeniami i informowali o nowych metodach działania przestępców. Jednocześnie reagowali na zgłoszenia dotyczące łamania przepisów prawa, podjęli kilkanaście interwencji.
Harmonogram dyżurów dzielnicowych w Mobilnym Centrum Monitoringu potocznie nazywanym przez mieszkańców Mobilnym Komisariatem można sprawdzić na stronie internetowej Komendy Miejskiej Policji w Sopocie pod adresem /dokumenty/zalaczniki/378/378-77222.php oraz bezpośrednio pobrać plik z grafikiem ze strony: /download.php?s=378&id=77225
Od przyszłego miesiąca harmonogram służb tego pojazdu będziemy również rozsyłać do spółdzielni mieszkaniowych.
Serdecznie dziękujemy za wszystkie sugestie oraz wnioski i zapraszamy do udziału w kolejnych spotkaniach.